TECHNOLÓGIA

Autonosiče s vákuovým systémom uchytenia SeaSucker vyrába rovnomenná spoločnosť so sídlom na Floride. Samotný názov je synonymom pre morskú chobotnicu, alebo presnejšie pre jej prísavkami pokryté ramená. A práve tento systém vákuových prísaviek vytvára prekvapivo jednoduché, intuitívne a pritom však neuveriteľne odolné uchytenie priamo ku karosérii auta. Tu je dôležité poznamenať ako vysvetľuje výrobca, že systém používa vákuové (podtlakové) a nie sacie prísavky. A že je v tom zásadný rozdiel sme sa presvedčili aj po vlastnom pátraní na webe.

Podľa stránky www.deltakits.com, Vacuum Cup Lesson 101, sacie prísavky sú objekty okrúhleho tvaru vyrobené z gumy, silikónu a podobných mäkkých substancií, ktoré je možné použiť na nepórovité povrchy. Voda, alebo vzduch vytvoria v prísavke podtlak a tzv. čiastočné vákuum. Vákuové prísavky sú typicky takisto z gumy, silikónu alebo mäkkých materiálov, avšak na rozdiel od sacích prísaviek ich súčasťou je páka, tlačidlo, alebo pumpa, s pomocou ktorej je stredová časť prísavky oddelená od povrchu vytvorením vákua, ktoré bezpečne udrží vonkajšie hrany prísavky na aplikovanom povrchu. Vákuové prísavky sú všeobecne viac ploché, tz. že sú viac v kontakte s povrchom materiálu. Výsledkom je bezpečnejšie a trvácnejšie „prisatie“ s minimálnym spätným narastaním tlaku bez ohľadu na veľkosť prísaviek. Takže ako to vidí môj laický mozog, vákuové prísavky vytvoria oveľa odolnejšie uchytenie.

Nosiče SeaSucker prinášajú cyklistom veľa príležitosti. Inštalácia je tak jednoduchá a jednotlivé časti kompaktné a ľahké, že jazda s týmito nosičmi je skutočne potešenie. Rozhodnutie, či nosič ponechať na aute, alebo ho v priebehu sekúnd uložiť do kufra je len na Vás. Ak aj napriek všetkému ste k nosičom Seasucker skeptický (verte, aj my sme boli prvých pár hodín…), presvedčiť by Vás mohol fakt, že im svoje cenné závodné tátoše zverili aj také mená z profi pelotónu ako Zdeněk Štybar, Fabian Cancellara, Tony Martin, či Tom Boonen, ktorí tento systém nosiča bicyklov používajú.

Limitáciou týchto nosičov je fakt, že nosiče nie sú uzamknuteľné k autu. Vychádzajúc však z ich kompaktnosti a super rýchlej možnosti demontáže nosiča (skutočne jedno mierne zatlačenie na uvoľnenie prísavky…) to by nemalo mať zásadný negatívny efekt na funkčnosť produktu. Takisto je potrebné vedieť, že vákuum v prísavkach je nutné z času na čas „dopumpovať“. Ale znova, nie je to skutočné obmedzenie, kedže indikátor na pumpe Vám ukáže, kedy je to potrebné (v reálnej prevádzke som vákuum dopĺňal každý druhý deň).

SeaSucker je v každom prípade veľmi unikátny a užitočný nosič. Ja používam nosič Talon, ktorý mám teraz stále uložený v aute a po ruke, keď ho potrebujem. Je výnimočný svojou jednoduchosťou a nadčasovosťou, ale aj cenou, ktorá nie je nízka. Ak si však z obstarávacej ceny nosiča Seasucker odrátate cenu autodoplnkov, ktoré potrebujete pre montáž štandardných strešných nosičov (vrátane samotných nosičov), konečná cena za toto nekonvenčné riešenie nemusí byť tak hrozivá. Takže Seasucker by mal byť určite na prednom mieste vášho zoznamu pri výbere nosiča bicyklov.

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPrint this pageEmail this to someone